Kia приведе Stonic в синхрон с новия си дизайнерски език

Масивният фейслифт е вдъхновен от последните електромобили на марката, но Stonic държи на своето, спокойно, запазва ДВГ-то си

Пламен Георгиев,
Kia Stonic

Kia

С егментът на субкомпактните кросоувъри е доста пренаселен, но Kia Stonic успява да се задържи в него от 2017 г. насам. За да запази привлекателността му на пазар, пълен с по-нови конкуренти, последният фейслифт на Kia придава изцяло ново излъчване, обновен интериор и повече технологии. И това е втори пореден фейслифт за модела, първият беше през 2020 г., когато промените бяха доста сдържани, а не като сегашните.

Те са толкова много, че моделът дори не трябва да се нарича фейсллифт. Целта е била да се вкара в съответствие с най-новата дизайнерска посока на Kia и по-новите ѝ електрически модели.

Предната част вече е с по-тънки фарове с модерни LED елементи, наред с по-тясна решетка, а бронята е напълно преработена. В GT-Line версията тя придобива по-спортен вид с по-агресивни въздухозаборници, оградени от алуминиева защитна плоча. Профилът е до голяма степен запазен, но получава нови дизайни за алуминиевите джанти с диаметър 16 и 17 инча. Дизайнерите на Kia също са актуализирали цветовата палитра с добавянето на Adventurous Green и Yacht Blue.

Kia

Отзад Stonic е получил C-образни светодиоди, простиращи се върху по-изчистения заден капак, и преработена броня. Новите брони са довели до увеличение на дължината с 65 мм. Въпреки това, Stonic запазва един от най-компактните си размери в сегмент B-SUV, с дължина от 4165 мм.

Kia

Интериорът е обновен с преработено табло и нов дигитален кокпит, състоящ се от два 12,3-инчови екрана. Физическите контроли на климатика са премахнати и той вече се управлява чрез централния сензорен екран, което не е за хвалба. Други промени включват нов волан, амбиентно осветление, безжична зарядна станция и USB-C портове. Обемът на багажника остава същият - 352 литра.

Stonic се предлага единствено с 1,0-литров T-GDI трицилиндров бензинов двигател с турбо, като може да се подпомага от мека хибридна система. Мощността е 100 к.с. или 115 к.с., в зависимост от конфигурацията. Мощността се предава към предните колела чрез шестстепенна ръчна скоростна кутия или седемстепенна автоматична с двоен съединител.

Kia Stonic Kia